§9 REKLAMACJA​
 
1. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

2. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów sprzedaży i umów dostawy nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany. Jeśli jakiekolwiek zapisy Regulaminu są sprzeczne z ustawą, są lub staną się nieważne zostajązastąpione przez odpowiednie zapisy ustawy.

3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpić od umowy.

4. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. 
 
5. Klient udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie dostarczając gona adres: DRESS ON NOW Anna Szyler ul. Beskidzka 58, 34-600 Limanowa, z dopiskiem „Reklamacja”. Obowiązkiem klienta jest odpowiednie zabezpieczenie przesyłki z reklamowanym towarem.

6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
2) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową; 
3) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
4) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. 

5. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.

6. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
 
7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna. 

8. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
9. Klient może złożyć reklamację wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie zarówno e-mailowo jak i pocztą tradycyjna. Zgłoszenie reklamacji drogą mailową w pierwszej kolejności może usprawnić proces reklamacji. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W celu usprawnienia procesu reklamacji Sprzedawca rekomenduje Klientom aby treść reklamacji obejmowała ponadto informacje o numerze zamówienia na produkt objęty reklamacją wraz ze wskazaniem produktu jakiego reklamacja dotyczy co może nastąpić także poprzez przedstawienie dowodu zakupu.  Zawarcie w reklamacji wszystkich informacji wymienionych niniejszym ustępie, jak też przedstawienie dowodu zakupu nie jest warunkiem koniecznym do jej rozpatrzenia przez Sprzedawcę jednakże może usprawnić proces reklamacyjny. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu (Formularz Reklamacji) lub też skorzystać z formularzy dostępnych na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/ . 

10. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta. W razie braku wskazania sposobu dostarczenia odpowiedzi Sprzedawca może samodzielnie dokonać wyboru.
 
11. Klient może także zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. W celu przyspieszenia jej rozpatrzenia powinna zawierać ona opis zaistniałego problemu. Reklamacje takie będą rozpatrywane nie później niż w terminie 14 dni od ich otrzymania przez Sprzedawcę.

12. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca informuje iż na oferowane w Sklepie Towary nie udziela umownej gwarancji jakości w jakimkolwiek zakresie.